tirsdag 27. oktober 2009

I dag har de opplevd mye rart:)


I dag har valpene vært med på sin første kjøretur. Jeg var helt sikker på at dette kom til å bli livat, og tok med hørselsvern. Men neida! Ikke et pip fra de der bak!
Da jeg stoppet i Råde sentrum og tittet bak så sov hele bunten!

Jeg benyttet sjangsen til å handle litt først, før jeg tok ut tre og tre trøtte tryner for å gå litt rundt på parkeringsplassen.

Det ble ikke mange metrene, for alle de små hadde mye å se på. Hyggelig nok kom også noen mennesker for å hilse på og klappe valpene, og det satte vi pris på!

Hjemme igjen satte jeg valpene inn på treningsplassen, der har de aldri vært før. Det var populært!


Alle hadde på seg sele og kobbel hengende etter, da de trenger å bli fortrolig med det. Jeg fikk endel løpeturer for å få samlet de på et bilde...













Katla synes de er i overkant klengete, og bestemte seg for å ta en pause på bommen. For der ville jo ingen våge å følge etter, eller...?















Visse lar seg tydeligvis ikke stoppe av noe! Blå tispe tasset fornøyd etter mor oppover bommen! Noen meter opp i luften er da ingen sak for et stødig pumihjerte:)
Noe annet var det for en stakkars oppdretter som helst vil beholde alle hele og fine!
Her var det bare å styrte bort for å redde det som reddes kan! ....Hva tror du skjer når man forsøker å løpe når det befinner seg fem små valper med kobbel hengende etter seg rundt bena?
Jo! Man går bokstavelig talt på trynet!

Det gjelder å ha litt selvironi når man har mange små å passe på, men jeg må innrømme at jeg var glad det ikke passerte noen biler akkurat da... Heldigvis kom hverken valper, jeg eller kamera til skade, - det var bare en hel flokk glade kropper som overfalt meg i pur henrykkelse over at jeg endelig befant meg på bakkeplan!...