mandag 19. oktober 2009

Snart 6 uker nå!

Ja, så er de straks 6 uker gamle:)
I helgen har jeg vært på skole, og familien har passet på de små. Det har gått veldig fint.

I dag skal jeg oppdatere litt her:) Jeg er ikke spesiellt flink til å ta bilder, og ikke har jeg noe profft kamera heller, men det får duge:) Jeg regner med at du får et lite innblikk i hverdagen her likevel.

I dag har valpene undersøkt mange nye ting. De er bokstavelig talt overalt, og jeg må stadig gå rundt for å telle at alle er på plass i området. Det er ikke helt enkelt med 6 små nemlig!
Inne er jo en sak, men ute er det værre. Der har de et stort område å tumle på, og ikke er de spesiellt redde for noe heller, - så de er overalt! Den blå tispen, Gloria, er fremdeles den ivrigste utforskeren. Jeg ser stort sett bare haletippen hennes i det hun runde et hjørne...


Grønn hanne, den største, har funnet et balansebrett. Det er fryktelig spennende. Og som det bråker da! Kjempekult! Det kan man tråkke på igjen og igjen...

Gul tispe, som nå kalles for Amie, lurer på hva det bråket er for noe....
Joda, og vi andre trenger desidert en liten hvil innimellom slagene!
Valpene sover ikke mer enn et par - tre timer av gangen nå, og når de våkner er det ingen bønn. Da skal de ut! Da er det først helt ut i hagen for å gjøre stort og smått, (- for det er nemlig viktig å gjøre sånt ute!).
Det er hektisk men likevel litt deilig for meg som da har minimalt med vask etterpå:)Pappa Felix har også nå begynnt å ta del i oppdragelsen av de små. Her er de i fullt firsprang.
Han liker ikke at de klatrer på han, men tolererer mye så lenge de ikke begynner å sjekke om tissen hans er en patte... Da kommer han indignert til meg og ber om assistanse!
Valpene undersøker som sagt overalt. Her er en på hodet i det som en gang var et blomsterbed...
I dag skal jeg bruke tiden på å trene hver og en med sele og kobbel. Vi skal også jobbe litt med å være i bur i bilen.
Snart skal vi jo ut på mange turer for sosialisering, og da må de være fortrolig med både det å gå i bånd og det å kjøre bil!
Nå skal jeg skjære opp mange små godbiter, og så skal vi sette i gang. Ha en fortsatt god dag. Fortsettelsen kommer ...:)